مجله داغ اخبار روز دنیا

تیپس سنتر یک مجله اینترنتی به روز و جدید است

مجله داغ اخبار روز دنیا

تیپس سنتر یک مجله اینترنتی به روز و جدید است

در مجله اخبار مربوط به وب سایت تیپس سنتر مقالاتی در زمینه های تکنولوژی، فیلم، سریال، سفر، گردشگری، غذا، رستوران و بسیاری از زمینه های دیگر ارائه می شود.

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

لیست کامل غذاهای اصلی ایرانی

در این مطلب علاوه بر این که غذاهای لیست ایرانی به تفکیک هر استان معرفی شده، غذاهای اصلی و سایر وعده ها از هم تفکیک شدند. این کار رو انجام دادم تا راحت تر بتونید خوردنی های مورد نظرتون رو پیدا کنید.

قیمه نثار

  • استان: قزوین

با اطمینان می‌توان گفت که محبوب ترین غذای استان قزوین قیمه نثار است. جالب است بدانید که بر خلاف اسمش هیچ لپه ای ندارد!

قیمه نثار - لیست غذاهای ایرانی

انواع مغزها مانند پسته، بادام و … در کنار برنج و گوشت قرار می‌گیرند تا این غذای ایرانی خوشمزه آماده شود. باید بدانید که تنوع طبخ آن در بعضی از شهرها از جمله قزوین خود متفاوت است.

خورشت بامیه

  • استان ها: کرمانشاه، ایلام، کردستان، خورستان، فارس

بامیه یکی از اصلی ترین غذاهای ایرانی است که اصالت آن به استان های جنوبی کشور برمی‌گردد. شاید تا به حال نمی‌دانستید، اما برای خوش طعم کردن خورشت بامیه از زعفران نیز استفاده می‌شود.

خورشت بامیه - پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

این وعده جذاب تقریبا در کل کشور شناخته شده است و در استان های مرکز و شمال کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آبگوشت یا دیزی – غذاهای پرطرفدار ایرانی

  • ایجاد کننده: دوره صفویه

کسی نیست که دوست نداشته باشه آبگوشت یا دیزی رو به عنوان غذای اصلی تو خونه یا یکی از مکان های طبیعی و کردشگری ایران نخوره.

آبگوشت و دیزی

این غذای خوشمزه ایرانی رو میشه با ترفندهای مختلف درست کرد. دیزی در اصل دو غذای متفاوت است و در استان های ایران به شکل های متفاوتی خورده می شود.

آلو اسفناج – انواع خورشت های ایرانی

  • استان: بوشهر
آلو اسفناج - لیست غذاهای ایرانی

خورشت آلو اسفناج جدا از اینکه یک غذای فوق العاده خوشمزه ایرانی به شمار میاد، از زیبا ترین و باشکوه ترین خورشت های ایران نیز محسوب می شود.

حتما انیمیشن ملوان زبل را دیده اید و می‌دانید که اسفناج چه منبع سرشاری از پروتئین است؛ حال اگر در کنار مرغ یا گوشت پخته شود، به یک وعده کاملا مفید تبدیل خواهد شد.

خورشت کدو

  • استان: کرمان

یکی از غذاهای اصیل ایرانی که کاملا مفید بوده و افراد بسیاری به آن علاقه مند هستند. هم در کنار برنج و هم بدون برنج خورده می شود.

خورشت کدو

به شخصه هیچ‌وقت از مزه کدو خوشم نیومد و فکر می‌کنم طبیعیه که نتونی با همه غذاها ارتباط برقرار کنی. چیزی که نمی‌تونم انکارش کنم، خواص فوق العاده کدو است.

خورشت ایرانی غوره مسما

  • استان: گیلان

غذاهای شمالی همیشه جذابیت خاصی داشتند و غوره مسما یکی از کامل ترین وعده های شمال کشور محسوب می شود.

خورشت غوره مسما

اصلی ترین مواد این غذای پرطرفدار ایرانی بادمجان بوده و در کنار آن از مرغ یا گوشت، گوجه و پیاز استفاده می‌شود. با برنج های فوق العاده شمالی جذابیت غوره مسما افزایش می‌یابد.

خورشت کنگر

کرمانشاه

خورشت کنگر یکی از غذاهای ایرانی کمیاب به شمار می‌رود، چون در فصل مشخصی این گیاه رشد می‌کند. همانقدر که کمیاب است، به همان مقدار نیز ناشناخته بوده و همه از وجود آن آگاه نیستند.

خورشت کنگر کرمانشاهی - لیست کامل غذاهای ایرانی بر اساس هر استان

من این غذارو امتحان کردم، اما هیچوقت نتونستم با مزش ارتباط برقرار کنم. نمیدونم شاید مشکل از من بوده، اما بیشتر نزدیکانم از این غذا خوششون میاد و حتی چند بار مجبورم کردن چند ساعت در کوهی دور دست مشغول چیدن گیاه کنگر باشم.

فارغ از مزه باید بگم که این خورشت فواید زیادی داره؛ مثلا به دستگاه گوارش برای هضم غذا کمک می‌کنه و اینکه فعالیت قلب را بهبود می‌بخشد. (بهبود فعالیت قلب جدا از تلاش برای کندن آن است)!

خورشت آلو زرشک

  • استان: مازندران

بدون شک خورشت آلو زرشک یکی از محبوب ترین غذای خانم‌ها به شمار می‌رود. البته اگر از وجود همچین خورشتی آگاه باشند. لیست غذاهای ایرانی با چنین وعده های غذایی ملس و خوش رنگی می‌تونه در زمینه بین الملل حرف زیادی برای گفتن داشته باشه.

خورشت آلو زرشک - بهترین غذاهای ایرانی

مثل اکثر خورشت های ایرانی، آلو زرشک، علاوه بر داشتن (آلو قیسی) و زرشک با مرغ تهیه می‌شود. البته از آنجایی که خلاقیت بانوان ایرانی با این مواد محدود نمی‌شود، از سیب زمینی برای تزئین آن و از گوشت برای خلق یک اثر هنری استفاده می‌شود.

به نظرم نیازی نیست طعمش رو بچشید، فقط کافیه ترکیب رنگ فوق العادش رو ببینید. دیگه تمومه، شما عاشق این غذا شدید.

مرغ شکم پر

  • استان: مازندران

کیه که از مرغ شکم پر بدش بیاد؟ بیشتر ما تو کوچیکی‌هامون کارتون های مختلفی دیدیم که مرغ یا بوقلمون شکم پر نشون می‌دادن. مثل شرک که متولدین دهه های ۶۰ و ۷۰ حتما یادشون میاد که با چه ولعی مرغ میخورد.

مرغ شکم پر ایرانی

مرغ شکم پر یکی از بهترین غذاهای ایرانی است که دستور پخت های بسیار متفاوتی دارد. از سبزیجات تکمیل کننده گرفته تا طعم دار کردن آن با مواد مختلف.

این یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانی ها به شمار می‌رود تا از مهمانان خود پذیرایی کنند.

ته چین مرغ – پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

  • استان: سمنان

بدون شک یکی از بهترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شود. بدون در نظر گرفتن استان سمنان، ته‌جین مرغ تو کل کشور محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

ته چین مرغ - بهترین غذاهای ایرانی

به نوع درست شدنش هم بستگی داره؛ اما به نظر من و خیلی از عاشقان غذا، ته چین مرغ یکی از خوشمزه ترین وعده های ایرانی محسوب می شود.

مرصع پلو

  • استان: قزوین

مرصع پلو غذایی شبیه به زرشک پلو است، اما نوع پخت آنها تفاوت عمده ای دارد. با استفاده از برنج، مرغ، زرشک، کشمش و برخی از مغزها مانند پسته تهیه می شود.

مرصع پلو - لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

به طور قاطع می‌توان گفت مرصع پلو یکی از پرطرفدارترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی بوده و طعم فوق العاده ای دارد. واقعا اصالت و جذابیت رو میشه تو این ظرف مشاهده کرد.

کوکو مرغ – انواع خوراک ایرانی

  • استان: گیلان

من خودم تا حالا این خوراک ایرانی رو نخوردم؛ اما به نظرم خیلی وعده جذابی هست. به خاطر همین تو لیست غذاهایی که حتما باید بخورم اضافه کردم.

کوکو مرغ - لیست انواع خوراک های ایرانی

حتما مرغ باید به طور کامل پخته بشه، چون اگه این کار انجام نشه، ممکنه یکم بوی بد مرغ رو موقع خوردن احساس کنید که اصلا نمی‌تونه جالب باشه.

خوراک مرغ و لوبیا با سیب زمینی

  • استان: گیلان

مرغ یکی از وعده های غذایی است که به اشکال مختلف می‌توان از آن استفاده کرد و خوراک مرغ و لوبیا یکی از کامل ترین انواع آن است. این وعده به قدری کامل و مقوی است که می‌تواند ساعت های بسیاری، کالری لازم را برای تقریبا هر ساختار بدنی ایجاد کند.

خوراک مرغ و لوبیا به همراه سیب زمینی

خوراک بسیار محبوبی در ایران نیست، اما خانواده های زیادی این وعده غذایی را مصرف می‌کنند. از نظر رنگ و مزه فوق العاده است، اما احتمالا در هر خانه‌ای، یک نفر وجود دارد که از این غذای ایرانی لذت نبرد. عموما بچه ها نسبت به خوردن این وعده بی میل هستند.

کوکو سیب زمینی

  • استان: خوزستان
کوکو سیب زمینی - لیست پرطرفدارترین خوراک های ایرانی

به گونه ای می توان گفت که کوکو سیب زمینی وعده غذایی مخصوص بدن سازها و سایر ورزشکاران به شمار می‌آید.

در صورتی که از روغن های مناسب مانند روغن زیتون برای تهیه این غذا استفاده شود، یکی‌ از سالم ترین گزینه در بین لیست کامل غذاهای ایرانی به شمار می رود.

کوکو سبزی – خوراک های ایرانی

  • استان: مازندران

یکی از مقوی ترین وعده در بین انواع خوراک های ایرانی که با طیف گسترده سبزی طبخ میشه و طعم اون واقعا بی‌نظیره. برای ناهار و شام فرقی نداره؛ در کل فوق العادست.

کوکو سبزی - انواع خوراک ایرانی

می‌توان این وعده غذایی رو به زیباترین شکل ممکن تزئین کرد. خیلی از دوستاران کوکو سبزی این غذا رو به همراه ماست می‌خورن که تعجب برانگیزه!

مشاهده ادامه لیست کامل انواع غذاهای ایران

  • علی کریمی

همه چیز درباره سریال اتفاقات عجیب و غریب (Stranger Things)

قبل از هرچیزی باید بدانید که اتفاقات عجیب و غریب یکی از بهترین سریال های Netflix به شمار می‌رود. در ادامه به داستان این برنامه تلویزیونی می‌پردازم.

یک شب، چهار دوست همیشگی (مایک، لوکاس، داستین و ویل) مشغول بازی تاس انداختن هستند که در بازی به ویل حمله شده، اما این فقط شروع حمله است.

پس از اتمام بازی، بچه ها تصمیم می گیرند که به خانه بازگردند که در راه بازگشت، یک هیولای سایه ای به ویل حمله می کند.

ناپدید شدن ویل وقایع عجیبی را به دنبال داشته که باعث می شود شهر کوچک برای سال های زیادی مورد کوبیده شدن و زیر سوال رفتن توسط رسانه ها شود.

باید بدانید که اتفاقات عجیب و غریب یکی از پرهزینه ترین سریال های جهان است که تاکنون منتشر شده است.

با اِلِوِن آشنا شوید

در حالی که یک جستجوی کامل و بزرگ در سطح شهر برای پیدا کردن ویل انجام می شود، ما با یک دختر جوان و تقریبا بدون صدا با موهای تراشیده، لباس بیمارستانی و از همه مهم تر توانایی جابه جایی اشیاء با ذهن آشنا می شویم.

او با استفاده از قدرت ماورایی خود از مامورین دولتی فرار کرده و در پایان قسمت اول با مایک، لوکاس و داستین که در جنگل به دنبال پیدا کردن ویل هستند، ملاقات می کند.

آنها با دیدن شماره خالکوبی شده روی بازوی آن دختر، اسم او را الون (۱۱) یا ال نامگذاری کرده و او را به خانه مایک برده تا در زیر زمین در حاشیه امنی باشد.

ال یا همان الون- ستاره اصلی سریال اتفاقات عجیب و غریب

قربانی دوم سریال Stranger Things

در حالی که مادر ویل و رئیس بخش پلیس هاوکینز جیم هاپر که خود به دلیل از دست دادن دخترش به دلیل سرطان رنج می برد، رهبری جستجو برای پیدا کردن ویل را بر عهده دارند.

نانسی ویلر، خواهر بزرگ مایک و بهترین دوست او بارب نیپ به یک مهمانی در خانه دوست پسر نانسی دعوت می شوند.

صحبت کردن نانسی با استیو هارینگتون، باعث می شود که متوجه ربوده شدن بهترین دوستش توسط موجودی که دِموگُرگِن لقب گرفته، نشود.

او بارب را به دنیای وارونه وارد می کند؛ این مکان مانند دنیای واقعی بوده که کاملا ترسناک بوده و در رنگ نیمه شب ثابت مانده است.

بارب- قربانی دوم سریال Stranger THings
بارب، دوست نانسی (خواهر مایک)

ویل، از دنیای وارونه ارتباط برقرار می کند

چراغ های کریسمس هرگز ضروری تر از زمانی نبودند که ویل از آنها استفاده کند تا به نوعی با مادر خود (جویس بایِرز) ارتباط برقرار کند.

ویل تزئینات کریسمس را روشن و خاموش می کند تا با نامه هایی مطابقت کند که جویس بر روی دیوار اتاق نشیمن گذاشته است و تلاش می کند به مادرش بگوید که زنده است.

بالاخره ویل رو پیدا کردند

دسته جستجو کنندگان شهر به محل مخزن آب محلی می رسند، جایی که جسد یک کودک را از آب نجات می دهند.

برای پسران بسیار ناراحت کننده است، اما آنها مانند رئیس پلیس هاپر، در این مورد شک می کنند. هاپر پس از دیدن جسد مرموز، تصور می کند که یک آدمک باشد.

مامورین دولتی به دنبال اِل (الون )هستند

با یک نقشه خیانت آمیز، مامورین دولت متوجه می شوند که ال یا جین (که نام واقعی اوست) همراه با مایک در حال زندگی است.

آنها با یک وانت سفید به دنبال بچه ها می افتند، اما قبل از اینکه دوباره بتوانند ال را بدزدند، آن دختر توسط دکتر بِرِنِر از مادری که تقریبا دچار مرگ مغزی شده بود (تِری آویز)، به عنوان یک نوزاد به دنیا آمد. ال با استفاده از قدرت ابر ذهنی خود، یکی از وانت ها را که از روبروی بچه ها در حال نزدیک شدن است، روی هوا بلند کرده و واژگون می کند.

با این کار امکان فرار کردن از دست مامورین فراهم شده و بچه ها در یک مکان مخفی در مدرسه میانه هاوکینز مستقر می شوند.فرار کردن بچه ها از مامورین دولت

ال، ویل را پیدا می کند

پسران با کمک هاپر و معلم علوم زحمتکش، با استفاده از یک استخر، عینک و نوار مجرایی، شرایطی را برای ال فراهم می کنند که قدرتش تقویت شود و برای جستجوی ویل در دنیای وارونه بگردد.

خبر بد! ال، اول بارب (دوست خواهر مایک) را در دنیای وارونه پیدا می کند و متوجه کشته شدن او می شود. باقی اتفاقات درباره بارب به فصل دوم سریال Stranger Things بر میگردد. خبر خوب این است که ال ناخودآگاه، ویل را زنده می یابد.

هاپر و جویس (مادر ویل) مجبور می شوند که وارد آزمایشگاه شده و به ورودی دنیای وارونه بروند.

نبرد با دموگرگن – صحنه جذاب فصل اول سریال اتفاقات عجیب و غریب

وقتی که هاپر و جویس در حال نجات ویل هستند، مامورین دولت با همکاری آزمایشگاه هاوکینز، مدرسه را متلاشی می کنند. خون انسان ریخته می شود. (دموگرگن به خون انسان حساس است و سریع به آن محل می رسد).

در مقابل سنگ پرت کردن های لوکاس کمترین آسیب ممکن به دموگرگن وارد می شود، اما زمانی که با خشم ال مواجه می شود، موضوغ فرق کرده و قدرت ذهنی او هیولا را نابود می کند.

نبرد با دموگرگن - همه چیز درباره سریال اتفاقات عجیب و غریب (Stranger Things)

عواقب بعدی

چند ماه می گذرد و ویل به خانواده اش بازگردانده می شود، اگرچه تاثیرات آسیب های وارد شده به او همچنان باقی مانده است.

همه چیز آنجا واضح می شود که یک توده سیاه از ویل خارج شده و پس از همه چیزهایی که گذرانده ایده آل به نظر نمی رسد. با این حال، نکته مهم این است که ممکن است اِل که پس از مبارزه با دموگرگن شدیدا آسیب دید، زنده باشد.

هاپر که به تنهایی داخل جنگل است، غذای مورد علاقه او را در یک جعبه روی زمین رها می کند. فصل اول را با امید اینکه یک بار دیگر قهرمان کوچک اما قدرتمند سریال را ببینیم به پایان می رسد.

فصل دوم سریال Stranger Things

پس از اتمام فصل اول، شروع فصل دوم خیلی طولانی شد و تماشاگران دیگر از انتظار برای تماشای فصل جدید سریال اتفاقات عجیب تحمل نداشتند. سپس نت فیلیکس به این انتظار پایان داد و این برنامه محبوب را برای هواداران عرضه کرد.

فصل دوم سریال اتفاقات عجیب - Stranger things
ویل رو در سمت چپ می بینید که از دنیای وارونه برگشته

یک هیولای بزرگ دیگر!

یک سال بعد از اتفاقات فصل اول، همه چیز به ظاهر خوب است و به دستگاه های بازی آن دوره (۱۹۸۰ میلادی) دوچرخه سواری و استفاده از کلمه “دینگوس” (به معنی شخصی که گاها شما را دلگیر کرده، اما در پایان روز هنوز هم او را دوست دارید).

با این حال، ویل بیچاره که هنوز از جنگل های دنیای وارونه کاملا خارج نشده با دیدن یک هیولا سایه ای شبیه عنکبوت که فراز شهر قرار دارد، تحت تاثیر قرار می گیرد.

مشاهده ادامه مطلب سریال اتفاقات عجیب و غریب

  • علی کریمی